Op 7 juni 2018 vond de Emerce Travel 2018 plaats. Een jaarlijks terugkerend evenement voor professionals in de reisbranche. Dit jaar vond het evenement plaats in Pakhuis de Zwijger. Een fijne locatie vlakbij Amsterdam Centraal.

"Techniek en de online ontwikkelingen stonden dus centraal."

Belangrijkste trends en ontwikkelingen

Tijdens de dag vielen vooral de inspirerende keynotes van David Armstrong (HolidayPirates) en van Maksim Izmaylov (Winding Tree op). De eerste keynote ging over het inzetten van social media om een groot publiek te bereiken, zonder hierbij afhankelijk te zijn van Google. Deze keynote ging over de use cases van blockchain in de reisbranche. Voor een uitgebreid verslag van het verhaal van Winding Tree kun je een kijkje nemen op de website van Emerce. Hier schreef Richard er namelijk een blog over.

Belangrijke trends en ontwikkelingen die aan bod kwamen waren vooral de ontwikkelingen op het gebied van AI (Artificial Intelligence), het creëren van mobielvriendelijke websites, het maken van progressieve apps en het zakendoen met China. Techniek en de online ontwikkelingen stonden dus centraal.

Emerce Travel Awards

Uiteraard werden ook dit jaar weer Awards uitgereikt voor de uitblinkers op het gebied van social. KLM werd gekozen tot overall winnaar, waar zowel de PR-waarde als het sentiment en de volume van de social media strategie een rol speelden bij de beoordeling. In de categorie sentiment scoorde Primavera reizen het best, omdat deze Portugese reisspecialist het vaakst een positieve vermelding krijgt. Op het gebied van volume scoorde Transavia het best. Er verschenen maar liefst 55.000 berichten op de social media over Transavia. Als het gaat om PR, dan wint Kras de award. Nieuwe bestemmingen worden goed onder de aandacht gebracht van hun volgers en ook heeft Kras het platform Beleef! waarop reizigers foto's en tips kunnen uitwisselen.

Andere blogartikelen