Tweedaagse workshop op het ROC Mondriaan

Afgelopen vrijdag 15 november en maandag 18 november was het weer tijd voor de Contentbattle op het ROC Mondriaan in Den Haag. Voor het vierde jaar op rij verzorgden wij een workshop voor de toerisme- en leisure studenten. Een workshop waar wij elk jaar weer naar uitkijken en die ook dit jaar weer geslaagd was.

"Voor het vierde jaar op rij verzorgden wij een workshop voor de toerisme- en leisure studenten. Een workshop waar wij elk jaar weer naar uitkijken en die ook dit jaar weer geslaagd was."

Onderzoek doen naar persona's

Net als voorgaande jaren stond dag 1 in het teken van persona's. Na een presentatie over Glamping.nl en de doelgroep van dit domein, gingen de studenten zelf aan de slag. Persona's worden in het toerisme veel gebruikt en helpen je om je doelgroep beter te begrijpen. De studenten deden onderzoek naar een persona en bedachten aan de hand hiervan een geschikte glampingvakantie voor hun persona. Deze presenteerden zij met behulp van een presentatie en een theaterstukje. De resultaten waren weer fantastisch.

Tweedaagse workshop op het ROC MondriaanUnieke content creëren

Op dag 2 stond het domein Kids-Campings in de spotlights en gingen de studenten aan de slag met het schrijven van een product specification page voor onze website. Ze mochten zelf een bestemming uitzoeken waarvoor ze wilden schrijven. Het schrijven van een unieke tekst bleek nog een hele uitdaging, maar het begeleiden van de studenten in deze opdracht was erg leuk om te doen. Aan het einde van de ochtend had bijna elke student een stuk geschreven!

Tweedaagse workshop op het ROC Mondriaan

Andere blogartikelen