Lezingen bijwonen op de Webwinkel Vakdagen
Op woensdag 23 januari waren Renske en Larissa aanwezig op de Webwinkel Vakdagen in de jaarbeurs. Een tweedaagse beurs met het thema "Leading in digital commerce". Met een bomvol programma aan keynotes en lezingen was het voor ons een leerzame dag. Benieuwd welke lezingen wij bijwoonden en wat we hieruit haalden? Wij vertellen graag wat meer over de voor ons meest interessante lezingen van de dag!
"Met een bomvol programma aan keynotes en lezingen was het voor ons een leerzame dag."
Keynote van Google
We begonnen de dag met de keynote van Google, waarin tips werden gedeeld om je groei te versnellen. In deze keynote werd het belang van video aangekaart. Iets dat zeker voor bedrijven in de reisbranche van groot belang is als je het ons vraagt. Wanneer mensen via video in aanraking komen met jouw bedrijf en/of producten, zal de conversie stijgen. Zo vertelden de sprekers over de impact die een reclame via YouTube kan hebben. Daarnaast werd er gesproken over de basisprincipes van een goede website zoals snelheid en gebruiksvriendelijkheid. Tools om deze principes te testen werden aangereikt. Zo kun je je website testen via Lighthouse.
Conversie stijging door een gepersonaliseerde customer journey
Yellowgrape presenteerde hun case voor Dekbed-discounter.nl. In opdracht van dit bedrijf personaliseerde zij de customer journey met als doel de conversie te laten stijgen. En dat is ze gelukt! Zij realiseerden een conversie stijging van maar liefst 31,2%. Erg interessant om te horen hoe zij dit hebben gedaan. Belangrijke punten die wij hieruit haalden waren onder andere het belang van a/b testen en personalisatie. Zo voerden Yellowgrape een functie in op de website van Dekbed-dicounter die gepersonaliseerde push meldingen toont. Is iemand bijvoorbeeld gevoelig voor schaarste? Dan krijg die persoon een melding zoals "let op, er zijn nog maar 3 producten beschikbaar".
Social Commerce: KLM
De Social Commerce KLM manager van de vliegorganisatie vertelde over de impact van social media en de invloed die dit heeft op je sales. Ook e-mailmarketing kwam aan bod, iets dat voor ons interessant is. Wij denken namelijk dat we bij Blogs4Travel hier nog veel meer mee kunnen doen. Larissa Koper sprak tevens over het belang van personalisatie. Zo gaf zij aan dat zakelijke reizigers andere informatie in de nieuwsbrief ontvangen dan reizigiers die eenmaal per jaar vliegen met KLM. Daarnaast vertelden zij over de verschillen tussen Nederland en bijvoorbeeld Japan. Waar KLM in eigen land een zeer bekende naam is, is er op de Aziatische markt nog veel te winnen.
Was jij ook aanwezig op de Webwinkel Vakdagen?