ROC Mondriaan Contentbattle 2018

Vorige week donderdag en vrijdag organiseerden wij voor het tweede jaar op rij de Content Battle op het ROC Mondriaan. Deze workshop werd gegeven aan examenkandidaten van de opleidingen travel en leisure. In twee dagen leerden de studenten alles over online marketing, SEO, bloggen en creatief schrijven. Twee leerzame dagen met een enthousiaste groep.

"In twee dagen leerden de studenten alles over online marketing, SEO, bloggen en creatief schrijven."

Introductie Glamping.nl

Op dag 1 startten we de contentbattle met een introductie van Glamping.nl. Hoe komen we bij Glamping.nl aan onze inkomsten? Wat voor content staat er op Glamping.nl? En voor wie is die content bedoeld? Ook vertelden wij meer achtergrondinformatie over glamping. Zoals de verschillende categorieën waarbinnen je glampingvakanties kunt indelen. Vervolgens gingen de studenten zelf aan de slag om meer te weten te komen over Glamping.

Persona's

Na het verdiepen in de achtergrond van glamping, konden de studenten aan de slag met hun eigen persona. Deze mochten ze uitwerken in een presentatie en uitbeelden in een toneelstukje. De bedoeling was om voor je eigen persona een bijpassende glampingvakantie te vinden en deze aan de groep te presenteren. Ook moest duidelijk worden wat de wensen van jouw persona waren. Hier kwamen leuke en soms ook grappige resultaten uit.

Na de presentaties in groepjes mochten de groepjes die hun persona het beste hadden uitgebeeld in de grote zaal presenteren, waarna er een winnaar voor dag 1 werd gekozen.  Dit was het groepje dat de persona het beste had uitgewerkt en uitgebeeld en een bijpassende vakantiebestemming had gekozen.

Introductie Kids-Campings.com

De tweede dag stond volledig in het teken van creatief schrijven en bloggen. Wij startten de dag met een presentatie over Kids-Campings en de doelgroep van dit domein, gevolgd door een workshop creatief schrijven. Na deze korte workshop konden de studenten aan de slag gaan met het schrijven van hun eigen campingdetailpagina. Ze mochten hiervoor zelf een camping kiezen vanuit het aanbod van Kids-Campings.

Werken met SEO en Wordpress

We sloten de tweedaagse workshop af met het werken in een testomgeving van onze website Kids-Campings. De studenten mochten hun campingdetailpagina in Wordpress zetten en konden hierbij ook zien wat hun score was op leesbaarheid en SEO. Aan het einde van de dag leverden alle studenten hun stukken bij ons in. Nu rest ons de taak alle teksten te lezen en te kijken wie de winnaar wordt van de contentbattle 2018. De winnaar zullen wij binnenkort bekend maken in een bekendmakingsfilmpje op onze Facebookpagina. Hou deze dus zeker in de gaten!

Benieuwd naar wat voor workshopprogramma wij voor jouw school of bedrijf kunnen opzetten? Neem vooral contact met ons op via [email protected] om de mogelijkheden te bespreken.

Andere blogartikelen